logo kenniscentrumsuikerenvoeding 50jaar website

 Onderzoek         Contact  FAQ

Is het waar dat een hoge consumptie van groenten en fruit het risico op kanker verkleint?

Het eten van meer groenten en fruit vermindert het risico op longkanker, nierkanker, slokdarmkanker en kanker in het hoofd- en halsgebied. De Gezondheidsraad adviseert in haar Richtlijnen goede voeding 2015 een consumptie van dagelijks ten minste 200 gram groente en ten minste 200 gram fruit.

Meer informatie:
Feiten, cijfers & advies over, KWF Kankerbestrijding (2014).

Richtlijnen goede voeding, Gezondheidsraad (2015).

Engelfriet P et al. Food and vessels: the importance of a healthy diet to prevent cardiovascular disease. Eur J Cardiovasc Prev Rehabil (2009)

Nieuwe Infokicks: informatieve filmpjes over suiker

Maakt suiker nu dik of niet? Is suiker verslavend? En waarom zit er eigenlijk suiker in voedingsmiddelen? Om uitleg en antwoord te geven op dergelijke vragen heeft Kenniscentrum suiker & voeding in samenwerking met wetenschappers op dit gebied een vijftal informatieve filmpjes gemaakt.

Bekijk alle infokicks

Informatiemap

informatiemapBent u diƫtist, voedingskundige intermediair of beleidsmaker? Dan biedt de informatiemap van Kenniscentrum suiker & voeding u achtergrondgegevens zoals samenvattingen van wetenschappelijke literatuur, verschillende position papers en factsheets. Abonnees ontvangen enkele keren per jaar een update van (delen van) de inhoud.

Vraag gratis aan

deel deze pagina