Table of Contents Table of Contents
Previous Page  3 / 40 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 40 Next Page
Page Background Campagne Diabetes Fonds vraagt om nuancering Het Diabetes Fonds is een najaarscampagne gestart om het belang van minder suiker onder de aandacht te brengen.

Inhoudsopgave

|3

Suiker in perspectief, januari 2017

COLOFON

Suiker in perspectief is een uitgave van

Kenniscentrum suiker & voeding. Onze publica-

ties zijn gebaseerd op wetenschappelijk

onderzoek en staan onder toezicht van een

onafhankelijk

e redactieraad v

an deskundigen.

Ontwerp en realisatie:

Lexenzo, geeft vorm aan communicatie Er is niets geheimzinnigs aan 'verborgen suikers' Verborgen suikers, onbewuste suikers, sluip- suikers…, het zijn nieuwe termen die in de media regelmatig worden gebruikt. Onregelmatige diensten vragen om voedingsadvies ‘Als je aan iemand die in onregelmatigedien- sten werkt, vraagt waar hij of zij het meest last van heeft, dan is het antwoord steevast: te weinig slaap’, zegt diëtist Elly Kaldenberg. Obesitas... Wanneer nietsdoen geen optie is Uit vrije wil gezondere keuzes maken is het ideaalbeeld voor gezond gedrag, maar dat is niet voor iedereen weggelegd. Leefstijlbeïnvloeding op de werkvloer Sommige werkgevers proberen een gezonde leefstijl van hun werknemers te bevorderen. Achterliggend idee: een gezonde leefstijl zorgt voor het terugdringen van verzuim en onge- vallen, en bevordert productiviteit en inzet- baarheid. Suikerbelasting in de strijd tegen overgewicht? In verschillende landen wordt nagedacht of extra belasting op frisdrank een manier is om de suikerconsumptie terug te dringen. VOEDING IN HET NIEUWS - Verleiden tot een gezonde leefstijl - 6,2% van de Nederlanders zegt geen gluten te verdragen - Aanpak COACH-programma werkt - Elke dag noten - Eiwitinname voor het slapen gaan stimuleert bij ouderen de nachtelijke spiereiwitsynthese - Voedselconsumptiecijfers in een ander jasje! - Screening darmkanker en nieuwe Oncopas - Het koolhydraatinsulinemodel onderuit gehaald 24 26 30 19 20 22 36 COLUMN: ROB MARKUS Hypes, waarheid en wetenschap 34