Suiker in perspectief editie 46 | oktober 2019

Waarom een ‘light’-product geen lichtblauwe verpakking moet hebben. Wat voor effect heeft kleur op hoe producten beoordeeld worden? En hoe zorg je ervoor dat een verpakking er aantrekkelijk uitziet voor de consument? Dr. Irene Tijssen, manager Voeding & Gezondheid bij het Kenniscentrum suiker & voeding, is gepromoveerd op de invloed van verpakkingselementen (met name kleur) op productperceptie. Zij geeft met haar onderzoek antwoord op deze en meer vragen. De kleur van een productverpakking speelt een grote rol bij voedselkeuzes en -gedrag van consumenten. Kleur grijpt de aandacht en kan bepaalde verwach- tingen scheppen over smaak en kwaliteit. Verpak- kingskleur wordt ook gebruikt voor andere doelein- den, bijvoorbeeld om specifieke toepassingen binnen 12| Waarom een ‘light’-product geen lichtblauwe verpakking moet hebben Suiker in perspectief, oktober 2019 DR. IRENE TIJSSEN

RkJQdWJsaXNoZXIy NzYzNDc=